Filtruj według

Marka

Marka

Typ silnika

Typ silnika

Rozruch

Rozruch

Skrzynia biegów

Skrzynia biegów

Pojemność

Pojemność

Moc silnika

Moc silnika

Średnica kół przód/tył

Średnica kół przód/tył

Gdzie chcesz jeździć?

Gdzie chcesz jeździć?

Mini Cross Pit Bike

Pit bike to niewielkich rozmiarów motocykle, które w zależności od sposobu użytkowania nazywamy mini cross lub supermoto. Przeznaczone są dla dzieci, nastolatków i dorosłych. Mini motocyklami pit bike można się ścigać, ale można też rekreacyjnie spędzać czas całą rodziną. Motocykle pit bike, dzięki swoim niewielkim rozmiarom, idealnie nadają się do nauki jazdy i dają masę frajdy.

Czytaj więcej

W rozbudowanej ofercie posiadamy:


  • mini cross MRF / KAYO – terenowe motocykle pit bike bardzo popularnych marek w Polsce marek MRF i Kayo, dostępne w różnych segmentach pojemnościowych,
  • pit bike supermoto MRF / KAYO – szosowe motocykle pit bike, które są idealne do rozpoczęcia przygody na szosie dla dzieciaków, a przez dorosłych używane jako narzędzia do treningu (także zimą, podczas treningów pit bike na halach!),
  • pit bike YCF – mini cross i supermoto francuskiej marki YCF, bardzo popularnej i słynącej z wysokiej jakości,
  • pit bike RXF – kolejna popularna marka w Polsce, która lubiana jest przez rodziców. Najmniejszy model RXF 50 mini idealnie nadaje się na pierwszy mini cross dla dzieci,
  • Cross dla dzieci – cała kategoria pojazdów dla dzieci w różnym wieku,
  • Mini GP – wyczynowe motocykle pit bike do treningu i wyścigów torowych,
  • Sunday Motors – jedyne na świecie pit bike do uprawiania flattracku, dyscypliny przypominającej żużel, ale wywodzącej się ze Stanów Zjednoczonych.

Mini cross pit bike – podstawowe informacje

Mini cross, inaczej nazywane pit bike, to motocykle, których popularność wywodzi się ze sportu motocyklowego, a dokładniej motocrossu. pit bike były (i nadal są!) wykorzystywane do poruszania się po paddocku wyścigów motocyklowych. Najczęściej robiono je samodzielnie, a historia pit bike sięga lat ‘40 i ‘50 XX wieku i jest zbliżona do powstania gokartów.

Jak to w życiu bywa, ktoś wpadł na pomysł, że trzeba się na nich pościgać – i tak z czysto użytkowych „samoróbek”, współczesne pit bike posiadają pełnoprawne ligi wyścigowe, rzesze fanów i masę jakościowych pojazdów do wyborów.

Inne nazwy to mini cross, albo mini moto. Bez względu na nazwę, pit bike przeznaczone są dla wszystkich:

  • Mini cross dla dzieci (crossy 50) – najmniejsze modele o pojemnościach silnika od 50 cm3 nadają się do nauki jazdy dla dzieci.
  • Pit bike dla nastolatka – na pit bike odnajdą się starsze dzieciaki i nastolatkowie, także początkujący, dzięki pojazdom z półautomatyczną skrzynią biegów.
  • Mini motocykl dla dorosłego – w pit bike mogą wkręcić się także dorośli. To sport bez ograniczeń wiekowych!

Mini cross pit bike występują w różnych wersjach, różniących się między sobą pojemnością skokową silnika, wielkością ramy, rozmiarem kół i wyposażeniem. Przykładowo, mini crossy 50 będą świetnym sprzętem dla dzieci w wieku od około 4 lat wzwyż (chociaż dużo zależy od preferencji i budowy ciała dziecka).

Większe dzieciaki odnajdą się na pit bike o pojemności w okolicach 80 cm3, które także dostępne są z automatyczną lub półautomatyczną skrzynią biegów. Nastolatkowie i dorośli mają szeroki wybór pit bike o pojemnościach od 110 cm3 w górę.


Ile kosztuje mini cross dla dziecka?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, bo ceny różnią się od przeznaczenia, pojemności i marki. Śmiało można założyć, że dobrej jakości, nowy mini cross dla dziecka to zazwyczaj między 3500 a 5000 zł.

Za tą cenę dostajemy przede wszystkim nowy produkt. Koszty eksploatacji pit bike są niewielkie – części zamienne są niedrogie, spalanie jest niskie, a jakość współczesnych pit bike stoi na wysokim poziomie. Na dodatek, konstrukcja jest na tyle prosta, że serwisować pojazd można samemu. Wystarczy przydomowy garaż i minimum narzędzi.

Mini cross, pit bike czy supermoto, może rosnąć razem z dzieckiem, dzięki możliwości zastosowania innych kół, czy regulacji siedzenia / kierownicy.


Mini cross spalinowy – najczęściej spotykane pojemności silników

Podstawową wersję silnikową stanowią mini crossy 50. Ten typ motocykla zapewnia kompromis między mocą a bezpieczeństwem. Warto być świadomym, że chociaż pojemność 50 cm3 nie wydaje się duża, to biorąc pod uwagę niewielką masę mini crossa 50, sprzęt nadal wymaga kontroli rodzica (zwłaszcza na początku).

Mini cross 50 cm3 w zupełności wystarcza do przeprawy przez przeszkody, podjazdy pod niewielkie górki czy pokonywanie błota i przede wszystkim, pozwoli dziecku rozpocząć przygodę z jazdą w terenie.

Inną popularną pojemnością są mini crossy od 125 cm3 oraz 150 cm3. Sprzęt tego typu przeznaczony jest dla nastolatków, którzy wcześniej jeździli już na innych motocyklach. 

Aby ułatwić wybór, poniżej przedstawiamy pokrótce opis każdej kategorii pojemności silnika. Specyfikacja techniczna oraz wyposażenie motocykla znajdują się w opisach produktów. Tu jednak skupimy się na wykazaniu zalet i przeznaczenia poszczególnych rodzajów mini cross.


Mini cross 50 cm3 (crossy 50)

Mini cross 50 mają przede wszystkim być łatwe w prowadzeniu i nie odstraszać dzieci. Każdy element konstrukcji powinien sprzyjać nauce jazdy i dobrej zabawie. W kategorii mini cross 50 najczęściej występują silniki chłodzone powietrzem silniki czterosuwowe – niedrogie w eksploatacji i zadowalające się minimalną ilością paliwa.

Ważną cechą, jaką ma większość oferowanych przez nas modeli mini cross 50, jest wyposażenie motocykla w automatyczną skrzynię biegów. Dziecko na tym etapie musi nauczyć się operować hamulcami i przepustnicą, nie musi zastanawiać się zmianą biegów.

Każdy silnik w motocyklach serii cross 50 cm3 wyposażony został w regulację przepustnicy, która pozwala opiekunowi na dostosowanie kąta otwarcia przepustnicy – do wieku i umiejętności dziecka.

Cross 50 cm3 przeznaczony dla najmłodszych powinien być też wyposażony w elektryczny rozrusznik i łatwe w obsłudze hamulce tarczowe.


Mini cross 80 cm3

Kolejnym krokiem w motocyklowej karierze będą mini crossy o pojemności około 80 ccm. Tego typu pit bike sprawdzą się także u większych dzieci, które później zaczynają przygodę z jazdą na pit bike. Większość mini cross 80 oraz supermoto pit bike w tej kategorii pojemnościowej nadal posiadają automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów i są bardzo przyjazne dla dzieciaków.


Mini cross 125 cm3

Powyżej 100 cm3 pojemności silnika znajdziemy kilka rozwiązań: 110, 120 i 125. W zależności od modelu i zastosowania będą do mini crossy dla nastolatków i dorosłych. Znajdziemy tutaj różne rozwiązania w kwestii skrzyni biegów – niektóre modele będą miały np. półautomatyczne sprzęgło, a niektóre ze skrzynią manualną. 

Bez względu na wybór, śmiało można założyć, że mini cross 125 i inne pit bike w tych pojemnościach są najbardziej uniwersalne. Nadadzą się dla początkujących nastolatków, dorosłych i doświadczonych dzieciaków.


Mini cross 150 cm3

Największe modele pit bike posiadają pojemność od 140 cm3 w górę. Silne klasy wyścigowe w Polsce opierają się właśnie o motocykle tego typu, na których spokojnie mogą się ścigać dorośli. Różnica pomiędzy mini cross 125 a modelami 140, 150 i 160 jest zaskakująco duża.

pit bike w tej kategorii pojemnościowej posiadają najczęściej manualne skrzynie biegów, większe koła, a także zawieszenie o większym skoku i regulacji. Nadal oczywiście są to niewielkich rozmiarów motocykle do zabawy, ale wymagają wcześniejszej styczności z jednośladami.

Idealnie będą nadawać się jako kolejny pojazd dla nastolatków, albo np. jako motocykl do amatorskich zawodów dla dorosłych (polskie ligi wyścigów pit bike ciężko nazwać amatorskimi, to rywalizacja na najwyższym poziomie!).


Mini cross elektryczny

Coraz popularniejszą kategorią są elektryczne mini cross, zwłaszcza popularne wśród rodziców małych dzieci. Nie da się ukryć, że elektryczne motocykle to przyszłość, która już za rogiem. Niskie koszty eksploatacji, bezawaryjna konstrukcja i bardzo delikatny sposób oddawania mocy to największe atuty mini cross na prąd.

W pełni naładowana bateria pozwala na kilka godzin zabawy, a pit bike na prąd można ładować z domowego gniazdka. To bardzo wygodne rozwiązanie zwłaszcza dla osób mieszkających w mieście, albo na osiedlach domków jednorodzinnych – cicha praca elektrycznego mini cross nie będzie denerwować sąsiadów.


Mini cross – co trzeba jeszcze kupić?

W budżecie trzeba wziąć pod uwagę, że bezpieczna zabawa na mini cross zaczyna się od zakupu porządnego kasku. Kask na crossa nie musi być drogi, żeby spełniał swoją rolę. Kaski motocyklowe w Europie homologowane są normą ECE 22.05. Jeśli kask posiada taki certyfikat, to mamy gwarancję, że jest bezpieczny.

Najważniejsze w kwestii kasku, jest poprawne dopasowanie! Za duży kask na crossa to ogromne ryzyko, tak samo jak kask, który nie jest zapięty.


  • Wybierz kask, który posiada normę ECE 22.05, lub amerykański odpowiednik tej normy (oznaczenie DOT na kasku).

  • KONIECZNIE dobierz odpowiedni rozmiar kasku i zawsze zapinaj go przed jazdą.

Kask to oczywiście nie koniec zakupów, przy czym kask jest niezbędny. Warto zainwestować także w motocyklowe buty na crossa, które chronią kostkę przed skręceniem, ale także podbicie stopy przed np. uderzeniem w kamień. Dobrym rozwiązaniem będą także nakolanniki motocyklowe oraz inne dodatkowe ochraniacze, takie jak buzer lub zbroja na motocykl.


Jak wybrać najlepszy mini cross?

Motocykle pit bike, mini cross i pit bike supermoto to świetny pomysł na wspólne hobby dla całej rodziny i sposób na odciągnięcie dzieciaków od ekranów. Mini cross są bezpieczne, łatwe w prowadzeniu i niedrogie. Zakup mini motocykla może być doskonałym wstępem do rozwinięcia w dziecku pasji do motoryzacji, która zaprocentuje bezpiecznym zachowaniem na drodze, zwiększoną koncentracją i potężną dawką radości i adrenaliny.

Dzięki bogatej ofercie sklepu pit bike.pl selekcja właściwego mini crossa sprowadza się do wyboru modelu i pojemności silnika odpowiadających potrzebom i umiejętnościom dziecka.

Podkategorie

  • Pit Bike MRF / KAYO Cross

    Marka MRF jest jedną z najbardziej rozpoznawalną w Polsce, a wielu młodych motocyklistów zaczynało swoją przygodę właśnie z pit bike MRF. MRF wyróżnia się przede wszystkim świetnym stosunkiem ceny do jakości i bardzo bogatą ofertą. W gamie modelowej można znaleźć modele dla najmłodszych, ale także pit bike nadające się do rywalizacji sportowej – chociażby MRF 140 RC.

    Czytaj więcej

    Pit bike MRF – najpopularniejsze modele

    Bestsellerem MRF jest model MRF 140 RC w wersji bazowej oraz w nieco lepiej wyposażonej wersji MRF 140 RC-Z. Obydwa modele przeznaczone są dla doświadczonych riderów, którzy mieli styczność z pit bike w przeszłości. Posiadają mocne, ponad 12-konne silniki, manualne skrzynie biegów i koła w rozmiarze 14 cali z tyłu i 17 cali z przodu.

    Pit bike MRF 140 RC

    Topowy pit bike przeznaczony dla nastolatków i dorosłych, czyli MRF 140 RC. 140-ka to połączenie bardzo dobrych osiągów, z przystępnością i uniwersalnością. Na tym pit bike można brać udział w zawodach, tak samo, jak można rekreacyjnie bawić się w terenie. Standardowy rozmiar kół to 12/14, do tego zawieszenie o dużym skoku i wygodna pozycja za sterami, czyli gwarancja dobrej zabawy.

    Pit bike MRF 140 RC-Z

    Model MRF 140 RC-Z to wersja premium modelu RC, która różni się przede wszystkim mocniejszym, 14-konnym silnikiem (tuningowy wałek rozrządu w standardzie) oraz regulowanym zawieszeniem. RC-Z wybierają osoby, które planują rywalizację sportową. RC-Z dostępny jest w dwóch wersjach, z kołami 12/14 lub 14/17.

    Pit bike MRF 120 RC

    Równie uniwersalny jest MRF 120, z 9-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów. MRF 120 RC często wybierany jest przez osoby, które ponad wszystko stawiają rekreację. MRF 120, dzięki spokojniejszemu sposobowi oddawania mocy, nada się także dla nastolatków, którzy chcą nauczyć się jazdy na motocyklu.

    Pit bike MRF cross kontra supermoto

    Czym różnią się modele MRF cross od supermoto? Przede wszystkim kołami. Supermoto to dyscyplina szosowa, dzięki popularności pit bike – znana także w Polsce. Mniejsze koła z szosowymi oponami, inne zawieszenie oraz układ hamulcowy, czyli wszystko to, co potrzebne jest do szybkiej jazdy na torze wyścigowym.

    Jak szybkiej? pit bike ścigają się na torach kartingowych, gdzie niejednokrotnie posiadają rekordy czasów. Serią wyścigową dla supermoto jest Puchar i Mistrzostwa Polski pit bike SM, a dla motocykli crossowych Puchar i Mistrzostwa Polski Pit Bike Offroad.

    Pit bike Kayo

    Kayo zasłynęło w Polsce w pierwszej kolejności ze świetnych quadów dla dzieci i dorosłych. Ale oferta Kayo to nie tylko quady, to także motocykle, przez nas nazywane dirt bike. Kayo K2 i T4 to pełnoprawne motocykle enduro, cieszące się rosnącą popularnością.

    Pit bike Kayo, tak samo, jak quady i eduraki, oferują bardzo dużo wartości, za niewielkie sumy. Pit bike Kayo do tego dostępne są w bardzo szerokiej gamie modelowej, od małego Kayo 50 KMB, po model Kayo 190-R TT.

    Dodatkowe wyposażenie na pit bike

    Przy zakupie pit bike, koniecznie trzeba pamiętać o odpowiednim wyposażeniu. Oczywiście, zacząć należy od bezpiecznego kasku na cross / enduro wraz z goglami. Drugie na liście zakupów powinny być wysokie, sięgające za kostkę buty motocyklowe oraz nakolanniki.

    Wracając do kasków: nie warto oszczędzać na podróbkach kasków z OLX. Porządny kask posiada homologację ECE 22.05 lub amerykańską certyfikację DOT. Kask przed jazdą powinien być dobrze zapięty, a jego rozmiar dobrany do rozmiaru głowy motocyklisty.

    Pit bike MRF – który wybrać?

    Z crossowymi pit bike MRF nie da się źle wybrać! Marka MRF od samego początku stawiała sobie za cel popularyzację pit bike. A żeby to zrobić, trzeba oferować przystępne cenowo, dobrej jakości i niedrogie w serwisie rozwiązania. Dokładnie takie są crossowe pit bike MRF.

    Jeśli masz jakiekolwiek pytania, śmiało skontaktuj się z naszym sklepem. Pit bike MRF możesz odebrać samodzielnie w salonie lub skorzystać z wysyłki kurierskiej.

  • Pit Bike MRF / KAYO...

    Supermoto to dyscyplina, której popularność wzrosła wraz z popularnością pit bike w Polsce. Zwłaszcza w dużych miastach, pit bike supermoto wykorzystywane są do treningów – przez dorosłych i przez dzieciaki. Takie treningi najczęściej odbywają się na torach kartingowych. W Polsce istnieje kilka bardzo dobrych szkółek oraz świetna seria wyścigowa Pucharu Polski i Mistrzostw Polski pit bike SM, dedykowana właśnie pit bike supermoto.

    Czytaj więcej

    Czym różni się pit bike supermoto?

    Największą różnicą są oczywiście koła i opony, które pozwalają na jazdę po szosie. Przyczepność na oponach typu slick (czyli bez bieżnika) jest ogromna, a pit bike supermoto niejednokrotnie pokonują rekordy torów. Supermoto posiadają także inne zawieszenie i układ hamulcowy, dostosowany do jazdy po drodze.

    Rozwinięciem pit bike supermoto są motocykle Mini GP, czyli pit bike z owiewkami, z pozycją za kierownicą odpowiadającą tej z motocykli sportowych.

    Pit bike MRF Supermoto

    MRF to polska marka, która od samego początku stawia na połączenie wysokiej jakości z przystępną ceną. To samo tyczy się modeli supermoto, które dostępne są w pojemnościach od 80 cm3, do 160 cm3 z modelem MRF 160-R Supermoto.

    Supermoto 80 – MRF 80 Runner Supermoto

    Najmniejszym w gamie modelem pit bike supermoto jest MRF 80 Runner. To sprzęt, który posiada 5,5-konny silnik, zawieszenie upside-down oraz szosowe opony. Model w półautomatyczną skrzynię biegów, dzięki której maluchy nie muszą używać ręcznego sprzęgła.

    MRF 80 Runner Supermoto będzie doskonałym wyborem dla każdego dziecka w wieku od 7 do 10 lat. Idealnie sprawdzi się jako zachęta do rozpoczęcia przygody z motosportem.

    Supermoto 125 – MRF 120 Supermoto

    Szukasz niezawodnego sprzętu supermoto 125, dzięki któremu zaczniesz niezwykłą przygodę z nową pasją lub rozwiniesz swoje umiejętności i pobijesz najlepsze wyniki? MRF 120 Supermoto to świetne rozwiązanie dla nastolatków i dorosłych osób, które zamierzają zacząć przygodę z pit bike supermoto.

    MRF 120 posiada manualną skrzynię biegów i gabaryty, które sprzyjają dorosłym. Obecnie jedne z mocniej obstawionych klas wyścigowych supermoto, to właśnie klasy seryjnych supermoto 125.

    Supermoto 125 – czy na pit bike można się ścigać?

    Zmagania na pit bike’ach zyskują w Polsce coraz większa popularność. Od kilku lat regularnie realizowane są zawody – w klasach terenowych, na crossowych pit bike, oraz na supermoto. W zawodach ścigają się całe rodziny! Klasy pojemnościowe pozwalają na rywalizację najmłodszych dzieci, do tego są klasy dla dorosłych i osobne dla kobiet.

    W ramach rywalizacji w seryjnych klasach Stock 125 ściga się największa liczba zawodników. Szanse dla wszystkich są wyrównane, ponieważ przeróbki pit bike są ograniczone do minimum. Oczywiście, dotyczy to także pit bike supermoto 125.

    W najmocniejszych klasach ścigają się pit bike o pojemności do 150 cm3, z MRF 140 RC-Z Supermoto na czele.

    Pit bike supermoto – zabawa i bezpieczeństwo

    Bez względu na dobór pojemności, w sporcie motorowym na pierwszym miejscu trzeba stawiać przede wszystkim bezpieczeństwo. Zakup kasku motocyklowego to minimum. W przypadku supermoto warto zainwestować w kombinezon jednoczęściowy.

    Treningi i rywalizacja na pit bike supermoto same w sobie nie są niebezpieczne, a ewentualne wywrotki najczęściej ograniczają się do kilku siniaków. W przypadku oficjalnych serii wyścigowych (takich jak te organizowane w ramach Pucharu Polski), każdy pojazd i zawodnik musi spełniać określone wymogi bezpieczeństwa.

    pit bike supermoto to także niedrogi sposób na trenowanie dla dorosłych. Koszty eksploatacyjne nieskomplikowanych pit bike’ów są niskie, a pojazdy można serwisować samodzielnie.

    Z chęcią odpowiemy na każde pytanie, wystarczy zadzwonić. pit bike MRF oraz inne marki pit bike można kupić w naszym sklepie stacjonarnym lub korzystając z dostawy wysyłkowej.

  • Pit Bike Pitgang
  • Pit Bike YCF

    Francuska marka YCF to synonim wysokiej jakości w świecie pit bike. Pit bike YCF cechuje świetne wyposażenie, bardzo dokładne spasowanie elementów i świetne osiągi. Oferta YCF jest bardzo rozbudowana i składa się na nią kilka serii modelowych, dostosowanych do różnych potrzeb, stylu jazdy, doświadczenia i wieku motocyklistów.

    Czytaj więcej

    YCF oferuje także unikalne rozwiązania – modele BIGY, z dużym skokiem zawieszenia i większymi kołami, przypominające „duże” motocykle crossowe, oraz Sunday Motors, czyli pit bike w wydawaniu flattrack

    Pit bike YCF – najpopularniejsze modele

    O gamie YCF można sporo napisać, bo jest ogromna! W ogromnym uproszczeniu dzieli się ona na serii dedykowane: dzieciom, początkującym i ekspertom. W pit bike YCF dla dzieci znajdziemy dwa modele, jeden o pojemności 50 cm3, drugi o pojemności 88 cm3.

    YCF 88 – najpopularniejszy dla dzieciaków

    YCF 88 to bardzo popularne modele dla dzieci, z różnym doświadczeniem. Pit bike o pojemności 88 cm3 jest kilka, w zależności od tego, czy szukamy rozwiązania dla dziecka, które ma już doświadczenie z motocyklami pit bike, czy dla początkującego. Wspólnym mianownikiem jest świetne wyposażenie, łatwość prowadzenia i uznana jakość YCF.

    YCF LITE, START i PILOT

    Większość modeli YCF podzielona jest na trzy kategorie: LITE, START i PILOT. Pierwsza z nich to bazowe modele, o podstawowym wyposażeniu. START to o krok dalej, czyli seria skierowana do średniozaawansowanych, a PILOT to modele, które YCF opisuje jako pojazdy dla ekspertów.

    Pit bike YCF BIGY

    BIGY to unikalna propozycja od YCF. Modele te różnią się przede wszystkim zawieszeniem o dużym skoku oraz kołach w rozmiarze 17/14 cali. Często wybierane są przez zawodników motocrossu, jako narzędzie do treningu.

    Zakup pit bike – co jeszcze trzeba wiedzieć?

    Przede wszystkim, że pit bike to świetna zabawa! Warto w budżecie wziąć pod uwagę, że bezpieczna zabawa na pit bike wymaga kupienia podstawowego wyposażenia. Kask na crossa nie musi być drogi, żeby spełniał swoją funkcję. Najważniejsze w kwestii kasku, jest poprawne dopasowanie! Za duży kask na crossa to ogromne ryzyko, tak samo, jak kask, który nie jest zapięty.

    Kask to oczywiście nie koniec zakupów, przy czym kask jest niezbędny. Warto zainwestować także w motocyklowebuty na crossa, które chronią kostkę przed skręceniem, ale także podbicie stopy przed np. uderzeniem w kamień.

    Pit bike YCF – dla wymagających

    Pit bike YCF to ogrom możliwości, jeśli chodzi o dobór idealnego pit bike dla siebie lub swojego dziecka. Jeśli nadal nie wiesz, który wybrać – śmiało skontaktuj się z nami! Pomożemy w doborze odpowiedniego modelu, odzieży i ochraniaczy. Pit bike możesz odebrać osobiście, w siedzibie firmy, lub motocykl wyślemy kurierem.

  • Sunday Motors

    Sunday Motors to marka, która powstała z potrzeby. Potrzeby dostarczenia niedrogich motocykli do najstarszej dyscypliny sportów motorowych na świecie – flattracku.

    Czytaj więcej

    Czym jest flattrack?

    Flattrack to dyscyplina sportu wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, której historia sięga początku XX wieku. Zaczęło się od tego, że do kilku śmiałków przypięło do rowerów silniki i zaczęło ścigać się nimi na torach rowerowych – zwanych boardtrackami. Boardtrack był przede wszystkim ekstremalnie niebezpieczny i była to jedna z pierwszych dyscyplin sportów motocyklowych na świecie.

    W tamtym czasie (mówimy o lata ‘10 i ‘20 XX wieku) na ogromnych, owalnych torach z drewnianym podłożem ścigały się motocykle i samochody. Wyścigi samochodowe przekształciły się w NASCAR, a motocyklowe we flattrack. W odróżnieniu od boardtracku flattrack nie ma wyprofilowanych zakrętów i jest bardzo podobny do naszego rodzimego żużla.

    Obecnie flattrack to nadal bardzo popularna dyscyplina w Ameryce Północnej. Wyścigi rozgrywane są na zamkniętych, owalnych torach o specyficznym, ziemistym podłożu, a motocykle flattrackowe to przerobione motocykle seryjne (to zresztą jedna z większych różnic w stosunku do żużla, gdzie ściga się na specjalne budowanych pod dyscyplinę motocyklach).

    Flattrack w Polsce

    Flattrack w Polsce cieszy się coraz większą popularnością, chociaż świetność tej dyscypliny jeszcze przed nami. Pierwsze pokazowe imprezy i zawody organizowano już na torach żużlowych. Ogromną przewagą flattracku jest fakt, że koszty są znacząco niższe – zwłaszcza jeśli wykorzystamy do niego motocykle takie, jak pit bike Sunday Motors.

    Modele Sunday Motors

    Sunday Motors to tak naprawdę francuski YCF, który stworzył na potrzeby flattracku specjalne modele. Inna geometria, wielkość kół i wyposażenie sprawiają, że Sunday Motors to zminiaturyzowane odpowiedniki amerykańskich motocykli flattrackowych.

    Obecnie w ofercie dostępne są dwa modele: Sunday Motors 147 oraz Sunday Motors 187. Różnią się przede wszystkim wyposażeniem i mocą. Na początek warto zastanowić się nad nieco słabszym i łatwiejszym w prowadzeniu 147. Oczywiście, po niewielkich przeróbkach we flattrack można bawić się także na normalnym pit bike (trzeba wymienić opony na takie, które nie będą niszczyć nawierzchni toru oraz… pozbyć się przedniego hamulca!).

    Niezbędne wyposażenie

    Wszyscy motocykliści pit bike, bez względu na to, czy jeżdżą offroad, supermoto czy flattrack, powinni wyposażyć się w jakościowy, homologowany kask na motocykl. We flattracku używa się kasków crossowych lub integralnych kasków szosowych. Do tego potrzebne są jeszcze buty motocyklowe, chroniące podbicie stopy i kostkę, oraz ochraniacze kolan i klatki piersiowej.

    Ważne: kask powinien być odpowiednio dobrany do rozmiaru głowy oraz porządnie zapięty przed każdą jazdą.

    Sprawdź inne modele pit bike

    W ofercie pit bike.pl znajdziesz ogromny wybór motocykli pit bike, od crossowych, przez supermoto, po flattrackowe Sunday’e. Jeśli nie wiesz, który model najbardziej pasuje dla Ciebie, koniecznie skontaktuj się z nami – pomożemy w doborze pit bike i odpowiedniej odzieży. Pit bike możesz odebrać samodzielnie, w naszym salonie, lub skorzystać ze sprzedaży wysyłkowej.

     

    Na motocyklach typu Mini GP trenują motocykliści topowych klas wyścigowych, w tym zawodnicy MotoGP i WSBK. Dzięki zastosowaniu podzespołów z pit bike koszt trenowania na Mini GP jest wielokrotnie mniejszy niż w przypadku, chociażby pełnoprawnego supermoto, czy mniejszych motocykli klasy 300 cm3.

    Mini GP – motocykl do treningu

    Obecnie najpopularniejszym motocyklem klasy Mini GP w Polsce jest Kayo Mini GP 150, które wykorzystywane jest w sumie do dwóch celów:

    1. Treningów dla motocyklistów – zawodników, ale także motocyklistów drogowych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności.
    2. Startów w zawodach – motocyklami Mini GP można brać udział w Pucharze Polski Pit Bike, gdzie stworzono specjalną klasę dla Mini GP.

    Mini GP nadają się także dla starszych dzieci. Rodzice najczęściej podejmują decyzję o przejściu na Mini GP u dzieciaków, które mają już doświadczenie z pit bike supermoto i chcą kontynuować karierę sportową.

    Mini GP – tanie ściganie na motocyklu

    Dlaczego Mini GP jest idealne do treningu? Na pewno punktem numer jeden będą bardzo niskie koszty eksploatacji. Jednostka napędowa o pojemności 150 cm3 pochodzi z innych modeli Kayo – dostępność do części zamiennych jest ogromna, a silniki Kayo słyną z bezawaryjności i prostoty. Kolejnym argumentem będzie typowo szosowa pozycja za sterami, z możliwością regulacji i dostosowania do swojej budowy ciała.

    Mini GP mają może „mini” w nazwie, ale na motocyklach tego typu zmieszczą się także dorośli i to oni są najczęściej osobami, które decydują się na zakup.

    Mini GP w Polsce

    Wyścigi Mini GP przeznaczone są dla zawodników od lat 12 i starszych, a wielu entuzjastów to osoby dorosłe. Są doskonałymi motocyklami dla młodych zawodników, którzy chcą kontynuować karierę sportową. W Polsce organizowane są zawody z serii Pucharu Polski Pit Bike SM, gdzie startuje klasa Mini GP.

  • Mini GP

    Mini GP to specyficzna grupa motocykli typu pit bike stworzona z myślą o sporcie i treningach szosowych. Mini GP wizualnie przypominają motocykle sportowe, posiadają owiewki, kierownicę typu clip-on i pozycję zbliżoną do motocykli sportowych.

    Czytaj więcej

    Na motocyklach typu Mini GP trenują motocykliści topowych klas wyścigowych, w tym zawodnicy MotoGP i WSBK. Dzięki zastosowaniu podzespołów z pit bike koszt trenowania na Mini GP jest wielokrotnie mniejszy niż w przypadku, chociażby pełnoprawnego supermoto, czy mniejszych motocykli klasy 300 cm3.

    Mini GP – motocykl do treningu

    Obecnie najpopularniejszym motocyklem klasy Mini GP w Polsce jest Kayo Mini GP 150, które wykorzystywane jest w sumie do dwóch celów:

    1. Treningów dla motocyklistów – zawodników, ale także motocyklistów drogowych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności.
    2. Startów w zawodach – motocyklami Mini GP można brać udział w Pucharze Polski Pit Bike, gdzie stworzono specjalną klasę dla Mini GP.

    Mini GP nadają się także dla starszych dzieci. Rodzice najczęściej podejmują decyzję o przejściu na Mini GP u dzieciaków, które mają już doświadczenie z pit bike supermoto i chcą kontynuować karierę sportową.

    Mini GP – tanie ściganie na motocyklu

    Dlaczego Mini GP jest idealne do treningu? Na pewno punktem numer jeden będą bardzo niskie koszty eksploatacji. Jednostka napędowa o pojemności 150 cm3 pochodzi z innych modeli Kayo – dostępność do części zamiennych jest ogromna, a silniki Kayo słyną z bezawaryjności i prostoty. Kolejnym argumentem będzie typowo szosowa pozycja za sterami, z możliwością regulacji i dostosowania do swojej budowy ciała.

    Mini GP mają może „mini” w nazwie, ale na motocyklach tego typu zmieszczą się także dorośli i to oni są najczęściej osobami, które decydują się na zakup.

    Mini GP w Polsce

    Wyścigi Mini GP przeznaczone są dla zawodników od lat 12 i starszych, a wielu entuzjastów to osoby dorosłe. Są doskonałymi motocyklami dla młodych zawodników, którzy chcą kontynuować karierę sportową. W Polsce organizowane są zawody z serii Pucharu Polski Pit Bike SM, gdzie startuje klasa Mini GP.

  • Crossy dla dzieci

    Wybór pierwszego motocykla dla dziecka nie musi być trudny. Cross dla dziecka, inaczej nazywany pit bike lub mini cross, posiadają różne rozmiary, pojemności, a nawet mają różne przeznaczenie – do zabawy na szosie, lub w terenie.

    Czytaj więcej

    Cross dla dziecka – co warto wiedzieć?

    Bogata oferta mini cross i niewielkich, terenowych i szosowych motocykli dla dzieci sprawia, że łatwo w niej się pogubić. Różne pojemności silnika w spalinowych crossach dla dzieci, do tego różna wielkość kół, czy skrzynie biegów. Co najlepiej wybrać?

    Poszukując prezentu lub nowego hobby dla swojego dziecka, trzeba wiedzieć o kilku sprawach:

    1. Cross dla dziecka to super zabawa, pod warunkiem dobrania odpowiedniego sprzętu!
    2. W budżecie trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba kupić także dobrej jakości kask na crossa dla dziecka. Warto zainwestować też w buty crossowe i ochraniacze.
    3. Koszty eksploatacji motocykli typu pit bike (mini cross) są niskie i większość prac serwisowych można przeprowadzić samemu.
    4. Najpopularniejsze są dwa typu pojazdów: cross – do użytku w terenie, oraz supermoto – do zabawy na szosie.

    Motocykle terenowe dla dzieci są specjalnie zaprojektowane z myślą o młodych fanach off-roadu. Często posiadają półautomatyczną skrzynię biegów, są gabarytowo mniejszej i dużo lżejsze od motocykli dla dorosłych.

    Crossy spalinowe dla najmłodszych dzieciaków posiadają także dodatkowe zabezpieczenia, jak osłony łańcucha czy zrywki odcinające zapłon podczas upadku.

    Jak wybrać mini cross dla dziecka?

    Crossy dla dzieci muszą być przede wszystkim bezpieczne i funkcjonalne, a do tego powinny pomagać w zbieraniu pierwszych doświadczeń w terenowej jeździe na dwóch kołach (a nie w tym przeszkadzać). Koniecznie zwróć uwagę na:

    Pojemność silnika pit bike

    Pierwszym z czynników, na które należy zwrócić uwagę, jest pojemność silnika, determinująca moc motocykla.

    Spalinowe crossy dla mniejszych dzieci najczęściej dostępne są w pojemnościach silnika od 50 ccm do około 80 ccm. Takie mini motocykle posiadają 10-calowe koła i automatyczne bądź półautomatyczne skrzynie biegów.

    Większe dzieci i młodzi nastolatkowie mogą zaczynać od większych jednośladów – tutaj świetny rozwiązaniem będą pit bike o pojemności około 110-125 ccm.

    Wielkość kół

    Rozmiar kół z reguły związany jest z wielkością pit bike. Najmniejsze modele posiadają 10-calowe koła i mniejsze pojemności. To jednoślady dedykowane dla najmłodszych (próg wieku rodzic musi ustalić samodzielnie, biorąc pod uwagę budowę ciała i zdolności swojego dziecka).

    Większe modele, dla starszaków i młodych nastolatków, posiadają koła w rozmiarze 12 cali z tyłu i 14 cali z przodu. Najczęściej to crossy lub supermoto o pojemności w okolicach 125 ccm.

    Starsi nastolatkowie oraz dorośli mogą wskoczyć na pojazdy z kołami 14 cali z tyłu i 17 z przodu. Ale nie muszą! Nawet na mniejszych modelach zmieszczą się starsze dzieci i dorośli, a w wielu z nich można dokupić dodatkowy zestaw kół do pit bike.

    Supermoto vs cross

    Dostępne są dwa najpopularniejsze typu małych motocykli dla dzieci:

    • Supermoto: pit bike z oponami szosowymi, do zabawy i treningów na asfalcie.
    • Cross: pit bike z oponami terenowymi, do jazdy w terenie.

    Różnice nie kończą się na kołach i oponach, ale dla początkujących najłatwiejszy sposób na rozpoznanie, do jakiego typu terenu przystosowany jest pit bike. Oczywiście wszystkie potocznie nazywane są crossami dla dzieci.

    Bardzo ważne jest, żeby przed zakupem odpowiedzieć sobie na pytanie: w jaki sposób wygodniej będzie korzystać z motocykla? Mieszkając w zatłoczonym mieście, łatwiej będzie znaleźć szkółkę supermoto, trenującą z dzieciakami na torach kartingowych. Mieszkając pod miastem, łatwiej będzie z dzieckiem znaleźć łąkę czy polanę i bawić się tam.

    Cross dla dzieci spalinowy vs elektryczny

    Coraz więcej modeli pit bike dostępnych jest także z silnikami elektrycznymi. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla małych dzieci i początkujących – silniki elektryczne są bezobsługowe, a sposób oddawania mocy jeszcze płynniejszy i bardziej przewidywalny.

    Spalinowy cross dla dzieci z drugiej strony, to możliwość dłuższej zabawy w terenie (przy bardzo niskim spalaniu pit bike, zbiornik paliwa wystarczy na kilka godzin). Eksploatacja spalinowych mini motocykli jest zaskakująco tania i prosta. Wszystkie wyposażone są w nowoczesne, ale proste w budowie, czterosuwowe silniki jednocylindrowe.

    Dodatkowe wyposażenie crossa

    Przed zakupem pierwszego crossa dla dziecka, należy do listy dodać także niezbędne wyposażenie. Obok kasku na crossa dla dziecka warto zainwestować także w wyższe, motocyklowe buty oraz ochraniacze kolan.

    Dobrym pomysłem będą także gogle do kasku motocyklowego, zwłaszcza dla dzieciaków jeżdżących w terenie. Rodzice dzieci jeżdżących na szosie decydują się na kaski integralne, które posiadają zintegrowane szyby.

    Cross dla dziecka – sportowe emocje dla całej rodziny!

    Decydując się na zakup mini cross dla dziecka, możesz zaszczepić w swoim dziecku pasję na całe życie. Najważniejsze jednak jest to, że pit bike to zabawa dla całej rodziny. Szybko okazuje się, że w jeżdżenie wkręcają się także rodzice, a motocykle przechodzą z dziecka na dziecko. Zresztą, pit bike mogą „rosnąć” razem z dzieckiem, dzięki wymienianiu kół, a bardzo bogata oferta pojemności i wielkości mini motocykli dla dzieci sprawia, że znajdzie się rozwiązanie dla każdego.

    Koniecznie trzeba pamiętać o doborze wielkości i pojemności do wieku i umiejętności dziecka. Nie można zapominać także o niezbędnych wyposażeniu młodego motocyklisty.

    Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na nasze wsparcie i profesjonalne doradztwo – zapraszamy do kontaktu!

Aktywne filtry