Dirt Bike

Motocykl enduro nie musi rujnować budżetu. Nie musi nim być także używane enduro, z niepotwierdzoną historią serwisową i ciężką do zweryfikowania przeszłością. W ofercie Pitbike.pl znajdują się nowe motocykle enduro popularnego w Polsce producenta Kayo – dla początkujących i tych bardziej zaawansowanych motocyklistów.

Czytaj więcej

Motocykl enduro do 10 000 zł

W odróżnieniu od pitbike, motocykle enduro (przez nas nazywane dirt bike) posiadają standardowe, motocyklowe gabaryty, duże koła, zawieszenia o dużym skoku i oczywiście mocniejsze jednostki napędowe.

Mimo tego motocykle enduro Kayo nadal zachowują najlepsze cechy pitbike: łatwość prowadzenia, prostą konstrukcję, którą można samodzielne serwisować, niedrogie części zamienne i czysty fun z jazdy!

Obecnie w ofercie znajdują się dwie propozycje motocykli enduro oraz jeden wyczynowy motocykl crossowy dla dzieci:

  • Kayo K2 z chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 250 ccm,
  • Kayo T4 z mocniejszym silnikiem i regulowanym zawieszeniem,
  • oraz Kayo KT50, czyli wyczynowy motocykl crossowy dla najmłodszych (silnik 2T).

Jeśli marzysz o adrenalinie rosnącej wraz z każdym pokonanym kilometrem i wyjątkowych wspomnieniach, związanych z jazdą motocyklem w terenie – w naszym sklepie znajdziesz motocykle enduro, które będą doskonałą odpowiedzią na twoje potrzeby.


Zakup motocykla enduro – na co zwrócić uwagę?

Problem z używanym enduro jest taki, że sprzęt większość czasu spędzają w terenie. Narażone są na błoto, kurz, wodę, przegrzanie i generalnie ciężkie warunki eksploatacji. Nim bardziej wyczynowy pojazd – tym bardziej czuły na niedokładny, lub nieregularny serwis.

Z tego powodu zakup używanego enduro do 10 000 zł to gra w ruletkę. Koszty ewentualnego remontu silnika motocykli europejskich i japońskich marek, zwłaszcza wyczynowych 4T, potrafią przekroczyć wartość pojazdu. A nadal na liście pozostanie serwis zawieszenia, wymiana opon i wiele, wiele innych.

W przypadku nowego motocykle w teren marki Kayo, przede wszystkim przyszły motocyklista staje się właścicielem pojazdu nowego. Motocykle z Kraju Środka mają już ugruntowaną i pozytywną opinię w Polsce, a Kayo jest przedstawicielem jednej z najbardziej dopracowanych marek. Motocykle enduro Kayo jeżdżą po polskich bezdrożach już od kilku sezonów.

Przy zakupie koniecznie należy zwrócić uwagę na:

  • Dostosowanie pojemności i wielkości motocykla, do swoich umiejętności. 60-konne 450 ccm „wyleczyło” z jazdy w offroadzie wielu doświadczonych motocyklistów. Zasada mniej znaczy więcej w terenie ma jak najbardziej zastosowanie.
  • Dostępność części zamiennych i skomplikowanie serwisu. Motocykle terenowe (dirt bike) wymagają regularnego serwisu – najlepiej robić go samemu. Serwis nie musi być on ani trudny, ani kosztowny, pod warunkiem że pojazd nie jest zbyt skomplikowany, a części zamienne są dostępne i niedrogie.
  • Zakup niezbędnej odzieży ochronnej – o tym więcej piszemy poniżej.


Pierwszy motocykl enduro w teren – niezbędne akcesoria

Wprawdzie przy zakupie dirt bike Kayo koszty są wielokrotnie mniejsze, niż przy zakupie innych motocykli tego typu, to podczas planowania budżetu trzeba wziąć pod uwagę ważny element: wyposażenie motocyklisty.

Przede wszystkim należy zainwestować w dobrej jakości kask cross / enduro. Dobry kask to taki, który posiada certyfikację. W Europie najpopularniejszym jest norma ECE 22.05 (powoli także nowsza norma ECE 22.06). Kaski z rynku amerykańskiego posiadają certyfikaty DOT. Bez względu na to, jak homologowany jest kask, to ważne, żeby taką homologację posiadał.

Dobrze jest też zwrócić uwagę na wyciągane wnętrze kasku. Można wtedy je wyprać, co pozwala utrzymać świeżość i komfort. Kaski offroadowe różnią się większym wizjerem i brakiem zintegrowanej szyby. W jej miejsce korzysta się z gogli motocyklowych (łatwiej je wymienić, a gąbka z gogli wchłania pot przy ostrzejszej jeździe).

W kwestii ochraniaczy niezbędnym minimum będą wysokie buty na crossa. Buty motocyklowe tego typu chronią podbicie stopy oraz kostkę. Nasza stopa jest w pierwszej kolejności narażona na kontuzję podczas jazdy w terenie, o czym motocykliści często zapominają.

Kolejnym dobrym pomysłem będzie inwestycja w inne ochraniacze – chociażby nakolanniki na enduro. Przydadzą się też rękawiczki.


Pierwszy motocykl w teren

Motocykl enduro, który nie onieśmiela mocą to możliwość szybkiego podnoszenia swoich umiejętności, mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji i uśmiech od ucha do ucha przy każdym wyjeździe w teren.

Zwłaszcza osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z enduro, powinny wziąć pod uwagę motocykl enduro, który łączy łatwość prowadzenia znaną z pitbike, z osiągami i możliwościami, jakie dają wyczynowe enduro.

Aktywne filtry