Sunday Motors
Sunday Motors to marka, która powstała z potrzeby. Potrzeby dostarczenia niedrogich motocykli do najstarszej dyscypliny sportów motorowych na świecie – flattracku.
Czytaj więcej
Czym jest flattrack?
Flattrack to dyscyplina sportu wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, której historia sięga początku XX wieku. Zaczęło się od tego, że do kilku śmiałków przypięło do rowerów silniki i zaczęło ścigać się nimi na torach rowerowych – zwanych boardtrackami. Boardtrack był przede wszystkim ekstremalnie niebezpieczny i była to jedna z pierwszych dyscyplin sportów motocyklowych na świecie.
W tamtym czasie (mówimy o lata ‘10 i ‘20 XX wieku) na ogromnych, owalnych torach z drewnianym podłożem ścigały się motocykle i samochody. Wyścigi samochodowe przekształciły się w NASCAR, a motocyklowe we flattrack. W odróżnieniu od boardtracku flattrack nie ma wyprofilowanych zakrętów i jest bardzo podobny do naszego rodzimego żużla.
Obecnie flattrack to nadal bardzo popularna dyscyplina w Ameryce Północnej. Wyścigi rozgrywane są na zamkniętych, owalnych torach o specyficznym, ziemistym podłożu, a motocykle flattrackowe to przerobione motocykle seryjne (to zresztą jedna z większych różnic w stosunku do żużla, gdzie ściga się na specjalne budowanych pod dyscyplinę motocyklach).
Flattrack w Polsce
Flattrack w Polsce cieszy się coraz większą popularnością, chociaż świetność tej dyscypliny jeszcze przed nami. Pierwsze pokazowe imprezy i zawody organizowano już na torach żużlowych. Ogromną przewagą flattracku jest fakt, że koszty są znacząco niższe – zwłaszcza jeśli wykorzystamy do niego motocykle takie, jak pit bike Sunday Motors.
Modele Sunday Motors
Sunday Motors to tak naprawdę francuski YCF, który stworzył na potrzeby flattracku specjalne modele. Inna geometria, wielkość kół i wyposażenie sprawiają, że Sunday Motors to zminiaturyzowane odpowiedniki amerykańskich motocykli flattrackowych.
Obecnie w ofercie dostępne są dwa modele: Sunday Motors 147 oraz Sunday Motors 187. Różnią się przede wszystkim wyposażeniem i mocą. Na początek warto zastanowić się nad nieco słabszym i łatwiejszym w prowadzeniu 147. Oczywiście, po niewielkich przeróbkach we flattrack można bawić się także na normalnym pit bike (trzeba wymienić opony na takie, które nie będą niszczyć nawierzchni toru oraz… pozbyć się przedniego hamulca!).
Niezbędne wyposażenie
Wszyscy motocykliści pit bike, bez względu na to, czy jeżdżą offroad, supermoto czy flattrack, powinni wyposażyć się w jakościowy, homologowany kask na motocykl. We flattracku używa się kasków crossowych lub integralnych kasków szosowych. Do tego potrzebne są jeszcze buty motocyklowe, chroniące podbicie stopy i kostkę, oraz ochraniacze kolan i klatki piersiowej.
Ważne: kask powinien być odpowiednio dobrany do rozmiaru głowy oraz porządnie zapięty przed każdą jazdą.
Sprawdź inne modele pit bike
W ofercie pit bike.pl znajdziesz ogromny wybór motocykli pit bike, od crossowych, przez supermoto, po flattrackowe Sunday’e. Jeśli nie wiesz, który model najbardziej pasuje dla Ciebie, koniecznie skontaktuj się z nami – pomożemy w doborze pit bike i odpowiedniej odzieży. Pit bike możesz odebrać samodzielnie, w naszym salonie, lub skorzystać ze sprzedaży wysyłkowej.
Na motocyklach typu Mini GP trenują motocykliści topowych klas wyścigowych, w tym zawodnicy MotoGP i WSBK. Dzięki zastosowaniu podzespołów z pit bike koszt trenowania na Mini GP jest wielokrotnie mniejszy niż w przypadku, chociażby pełnoprawnego supermoto, czy mniejszych motocykli klasy 300 cm3.
Mini GP – motocykl do treningu
Obecnie najpopularniejszym motocyklem klasy Mini GP w Polsce jest Kayo Mini GP 150, które wykorzystywane jest w sumie do dwóch celów:
- Treningów dla motocyklistów – zawodników, ale także motocyklistów drogowych, którzy chcą podnieść swoje umiejętności.
- Startów w zawodach – motocyklami Mini GP można brać udział w Pucharze Polski Pit Bike, gdzie stworzono specjalną klasę dla Mini GP.
Mini GP nadają się także dla starszych dzieci. Rodzice najczęściej podejmują decyzję o przejściu na Mini GP u dzieciaków, które mają już doświadczenie z pit bike supermoto i chcą kontynuować karierę sportową.
Mini GP – tanie ściganie na motocyklu
Dlaczego Mini GP jest idealne do treningu? Na pewno punktem numer jeden będą bardzo niskie koszty eksploatacji. Jednostka napędowa o pojemności 150 cm3 pochodzi z innych modeli Kayo – dostępność do części zamiennych jest ogromna, a silniki Kayo słyną z bezawaryjności i prostoty. Kolejnym argumentem będzie typowo szosowa pozycja za sterami, z możliwością regulacji i dostosowania do swojej budowy ciała.
Mini GP mają może „mini” w nazwie, ale na motocyklach tego typu zmieszczą się także dorośli i to oni są najczęściej osobami, które decydują się na zakup.
Mini GP w Polsce
Wyścigi Mini GP przeznaczone są dla zawodników od lat 12 i starszych, a wielu entuzjastów to osoby dorosłe. Są doskonałymi motocyklami dla młodych zawodników, którzy chcą kontynuować karierę sportową. W Polsce organizowane są zawody z serii Pucharu Polski Pit Bike SM, gdzie startuje klasa Mini GP.