Pit Bike MRF / KAYO Supermoto
Supermoto to dyscyplina, której popularność wzrosła wraz z popularnością pit bike w Polsce. Zwłaszcza w dużych miastach, pit bike supermoto wykorzystywane są do treningów – przez dorosłych i przez dzieciaki. Takie treningi najczęściej odbywają się na torach kartingowych. W Polsce istnieje kilka bardzo dobrych szkółek oraz świetna seria wyścigowa Pucharu Polski i Mistrzostw Polski pit bike SM, dedykowana właśnie pit bike supermoto.
Czytaj więcej
Czym różni się pit bike supermoto?
Największą różnicą są oczywiście koła i opony, które pozwalają na jazdę po szosie. Przyczepność na oponach typu slick (czyli bez bieżnika) jest ogromna, a pit bike supermoto niejednokrotnie pokonują rekordy torów. Supermoto posiadają także inne zawieszenie i układ hamulcowy, dostosowany do jazdy po drodze.
Rozwinięciem pit bike supermoto są motocykle Mini GP, czyli pit bike z owiewkami, z pozycją za kierownicą odpowiadającą tej z motocykli sportowych.
Pit bike MRF Supermoto
MRF to polska marka, która od samego początku stawia na połączenie wysokiej jakości z przystępną ceną. To samo tyczy się modeli supermoto, które dostępne są w pojemnościach od 80 cm3, do 160 cm3 z modelem MRF 160-R Supermoto.
Supermoto 80 – MRF 80 Runner Supermoto
Najmniejszym w gamie modelem pit bike supermoto jest MRF 80 Runner. To sprzęt, który posiada 5,5-konny silnik, zawieszenie upside-down oraz szosowe opony. Model w półautomatyczną skrzynię biegów, dzięki której maluchy nie muszą używać ręcznego sprzęgła.
MRF 80 Runner Supermoto będzie doskonałym wyborem dla każdego dziecka w wieku od 7 do 10 lat. Idealnie sprawdzi się jako zachęta do rozpoczęcia przygody z motosportem.
Supermoto 125 – MRF 120 Supermoto
Szukasz niezawodnego sprzętu supermoto 125, dzięki któremu zaczniesz niezwykłą przygodę z nową pasją lub rozwiniesz swoje umiejętności i pobijesz najlepsze wyniki? MRF 120 Supermoto to świetne rozwiązanie dla nastolatków i dorosłych osób, które zamierzają zacząć przygodę z pit bike supermoto.
MRF 120 posiada manualną skrzynię biegów i gabaryty, które sprzyjają dorosłym. Obecnie jedne z mocniej obstawionych klas wyścigowych supermoto, to właśnie klasy seryjnych supermoto 125.
Supermoto 125 – czy na pit bike można się ścigać?
Zmagania na pit bike’ach zyskują w Polsce coraz większa popularność. Od kilku lat regularnie realizowane są zawody – w klasach terenowych, na crossowych pit bike, oraz na supermoto. W zawodach ścigają się całe rodziny! Klasy pojemnościowe pozwalają na rywalizację najmłodszych dzieci, do tego są klasy dla dorosłych i osobne dla kobiet.
W ramach rywalizacji w seryjnych klasach Stock 125 ściga się największa liczba zawodników. Szanse dla wszystkich są wyrównane, ponieważ przeróbki pit bike są ograniczone do minimum. Oczywiście, dotyczy to także pit bike supermoto 125.
W najmocniejszych klasach ścigają się pit bike o pojemności do 150 cm3, z MRF 140 RC-Z Supermoto na czele.
Pit bike supermoto – zabawa i bezpieczeństwo
Bez względu na dobór pojemności, w sporcie motorowym na pierwszym miejscu trzeba stawiać przede wszystkim bezpieczeństwo. Zakup kasku motocyklowego to minimum. W przypadku supermoto warto zainwestować w kombinezon jednoczęściowy.
Treningi i rywalizacja na pit bike supermoto same w sobie nie są niebezpieczne, a ewentualne wywrotki najczęściej ograniczają się do kilku siniaków. W przypadku oficjalnych serii wyścigowych (takich jak te organizowane w ramach Pucharu Polski), każdy pojazd i zawodnik musi spełniać określone wymogi bezpieczeństwa.
pit bike supermoto to także niedrogi sposób na trenowanie dla dorosłych. Koszty eksploatacyjne nieskomplikowanych pit bike’ów są niskie, a pojazdy można serwisować samodzielnie.
Z chęcią odpowiemy na każde pytanie, wystarczy zadzwonić. pit bike MRF oraz inne marki pit bike można kupić w naszym sklepie stacjonarnym lub korzystając z dostawy wysyłkowej.